Hedvig

Hedvig flyttade hem till oss en varm dag i juni 2009, hon kommer från kennel Bankiren och hennes fullständiga namn är Bankirens Black Pearl men kallas mest för Hedda.
 
Jag minns det som igår när vi var och tittade på henne för första gången. Innan vi skaffade Hedvig hade jag aldrig varit i kontakt med denna ras, Alexander min sambo är Alex är däremot uppvuxen med dalmatiner och har längre pratat om att han vill ha en. Det första som slog mig var dalmatinerns utstrålning, förstår varför jag blir stannad på gatan av människor som vill berömma hur vacker Hedvig är. Väl framme hos kenneln blev vi varmt välkomna av Per-Olof som var ägaren, han visar oss två skönheter till flickor. Jag faller genast för Hedvig, hennes ögon är så vackra och hon är nyfiken, sprallig, springer runt och busar med de vuxna. Kärlek i första ögonkastet för både mig och husse. Idag snart 5 år senare kan vi inte vara lyckligare, Hedvig är den perfekta hunden, hon är med oss på allt. Hennes 2 första år växte hon upp på landet och första sommar var hon med oss på seglarsemester i Mälaren. Hedvig har även en vapendragare, Gilbert som är en dvärgpinscher på 6 år. Dessa två är som bill och bull, sover till och med i samma korg trots att de har en varsin. Vår tanke är att nu när Hedvig börjar löpa är att ta en kull valpar på henne, därav namnet på bloggen. Så följs oss gärna!
Första mötet med lilltjejen... 
 
 
 

Kommentera här: